Zásilkovna: Jak na to? Snadno a rychle poslat balík.
Příprava balíku k odeslání
Před samotným odesláním balíku přes Zásilkovnu je potřeba ho důkladně zabalit. Zvolte krabici odpovídající velikosti obsahu, aby v ní nic neleželo volně a zároveň v ní nezůstávalo příliš mnoho prázdného místa. Použijte bublinkovou fólii, staré noviny nebo jiný výplňový materiál, abyste zabránili pohybu a poškození obsahu během přepravy. Křehké předměty zabalte zvlášť pečlivě. Krabici důkladně zalepte pevnou lepicí páskou, a to i ve švech a rozích. Staré etikety z krabice odstraňte, aby nedošlo k záměně. Na balík nezapomeňte zřetelně napsat doručovací a zpáteční adresu. Pokud posíláte křehké zboží, označte balík viditelně nápisem "Křehké". Správně zabalený balík je zárukou bezproblémového doručení.
Volba typu a velikosti zásilky
Před samotným odesláním balíku přes Zásilkovnu je potřeba zvolit správný typ a velikost zásilky. Zásilkovna nabízí několik variant, aby vaše zásilka byla doručena bezpečně a za co nejvýhodnější cenu. Nejdříve si rozmyslete, zda posíláte balík, nebo stačí obálka. Pro drobné předměty je ideální volbou obálka, která je k dispozici ve dvou velikostech. Pro větší zásilky zvolte balík. Zásilkovna nabízí několik velikostí balíků, od nejmenšího XS až po největší XL. Před odesláním si pečlivě změřte rozměry a zvažte vaši zásilku, abyste zvolili tu správnou velikost. V případě, že si nejste jistí, jaký typ nebo velikost zásilky zvolit, na webových stránkách Zásilkovny najdete podrobný návod s popisem a rozměry jednotlivých variant.
Zadání údajů o odesílateli a příjemci
Při odesílání balíku přes Zásilkovnu je nezbytné zadat informace o odesílateli i příjemci. Tyto údaje slouží k identifikaci a bezproblémovému doručení zásilky. V první řadě uveďte své jméno, příjmení a telefonní číslo. Dále je potřeba vyplnit adresu, ze které balík putuje. Nezapomeňte na emailovou adresu, na kterou vám přijde potvrzení o podání zásilky a sledovací číslo. U příjemce je postup podobný. Zadejte jeho jméno, příjmení a telefonní číslo. Důležité je správně vybrat výdejní místo Zásilkovny, kde si příjemce balík vyzvedne. Ujistěte se, že adresa a vybrané výdejní místo odpovídají požadavkům příjemce, aby si zásilku mohl bez problémů vyzvednout. Pečlivě zkontrolujte všechny zadané údaje, abyste předešli komplikacím s doručením.
Výběr nejbližšího výdejního místa
Při posílání balíku přes Zásilkovnu je jedním z prvních kroků výběr nejbližšího výdejního místa. Zásilkovna disponuje hustou sítí výdejních míst po celé České republice, takže pravděpodobně najdete jedno jen kousek od vašeho domova či práce. Výběr vhodného výdejního místa je důležitý pro vaše pohodlí i pro rychlost doručení. Čím blíže je výdejní místo vašemu domovu nebo práci, tím méně času strávíte jeho vyzvedáváním. Zároveň platí, že balíky doručené na frekventovaná výdejní místa se často zpracovávají rychleji. Při výběru výdejního místa v aplikaci nebo na webových stránkách Zásilkovny zadejte svou adresu nebo poštovní směrovací číslo. Systém vám zobrazí mapu s nejbližšími výdejními místy a informacemi o jejich otevírací době a dostupnosti.
Funkce | Zásilkovna |
---|---|
Cena za odeslání balíku do 5 kg | od 69 Kč |
Maximální hmotnost balíku | do 20 kg |
Možnost sledování zásilky online | Ano |
Počet výdejních míst v ČR | více než 7000 |
Platba za zásilku online
Jednou z velkých výhod Zásilkovny je možnost platby za zásilku online, ať už při jejím podání přes webový formulář, nebo přímo na pobočce. Tato možnost vám ušetří čas i starosti s hotovostí. Při podání zásilky online jednoduše zvolíte platbu kartou a zadáte potřebné údaje. Celý proces je rychlý, bezpečný a intuitivní. Platba se připíše na váš Zásilkovna účet, ze kterého je následně hrazena doprava. Pokud posíláte balík přes Zásilkovnu na pobočce, můžete platbu provést také kartou nebo hotově. V případě platby kartou na pobočce obsluha zadá údaje o zásilce do systému a vy následně potvrdíte platbu na terminálu. Ať už zvolíte jakoukoli možnost, platba za zásilku přes Zásilkovnu je snadná a bezproblémová.
Poslat balík Zásilkovnou je hračka – stačí vyplnit údaje online, nalepit štítek a pak už jen balíček hodit do vybraného boxu.
Zdeněk Pospíšil
Tisk štítku s kódem zásilky
Po zadání všech potřebných údajů o zásilce a zvolení způsobu platby se dostanete k nejdůležitějšímu kroku – tisku štítku s kódem zásilky. Tento štítek obsahuje všechny důležité informace o balíku a jeho doručení, proto je nezbytné ho správně vytisknout a nalepit na viditelné místo na zásilce. Bez platného štítku s kódem zásilkovna nemůže balík přijmout k přepravě. Štítek si můžete vytisknout přímo na webové stránce Zásilkovny, nebo si ho nechat zaslat na email a vytisknout později. Pokud nemáte k dispozici tiskárnu, zvolte možnost „Zobrazit kód zásilky“ a kód si opište. S tímto kódem pak stačí zajít na jakékoli podací místo Zásilkovny, kde vám štítek vytisknou. Nezapomeňte, že kód zásilky je platný pouze po omezenou dobu, obvykle 7 dní. Po uplynutí této doby je nutné vytvořit novou objednávku.
Odevzdání balíku na pobočce Zásilkovny
Odeslání vašeho balíku přes Zásilkovnu je snadné a pohodlné, a to i v případě, že dáváte přednost osobnímu předání. Stačí vám k tomu najít nejbližší pobočku Zásilkovny a balík tam doručit. Pobočky najdete prakticky na každém rohu - v obchodních centrech, na čerpacích stanicích i v menších obchodech. Předtím, než se na pobočku vydáte, je potřeba balík správně zabalit a vytvořit si štítek online. Štítek si jednoduše vygenerujete na webových stránkách Zásilkovny nebo v mobilní aplikaci. Při vytváření štítku vyplňte všechny potřebné údaje, jako je jméno a adresa příjemce, vaše kontaktní informace a způsob platby. Jakmile máte štítek vytištěný, nalepte ho viditelně na balík. Na pobočce pak už jen balík odevzdáte obsluze. Ta ho naskenuje a vy obdržíte potvrzení o přijetí zásilky. Od této chvíle se o vše postará Zásilkovna a vy můžete sledovat cestu vašeho balíku online.
Sledování zásilky online
Po odeslání balíku přes Zásilkovnu obdržíte potvrzovací e-mail a SMS zprávu s odkazem pro sledování zásilky. Kliknutím na tento odkaz se dostanete na webovou stránku Zásilkovny, kde můžete sledovat aktuální stav vaší zásilky. Získáte tak přehled o tom, kde se váš balík právě nachází a kdy bude doručen. Sledování zásilky je snadné a intuitivní. Na stránce sledování zásilky uvidíte mapu s vyznačenou polohou vašeho balíku a také historii jeho pohybu. Zásilkovna vás bude o všech důležitých krocích informovat prostřednictvím e-mailu a SMS zpráv, například o přijetí balíku na depu, jeho odeslání na pobočku nebo o jeho doručení.
Potvrzení o doručení balíku
Zásilkovna vám po odeslání balíku poskytne potvrzení o doručení. Tento dokument slouží jako důkaz o tom, že jste balík skutečně odeslali a že ho příjemce převzal. Potvrzení o doručení obsahuje důležité informace o zásilce, jako je její číslo, datum a čas odeslání a doručení, jméno a adresa odesílatele a příjemce. V případě jakýchkoli problémů s doručením, například ztráty nebo poškození balíku, slouží potvrzení o doručení jako důležitý dokument pro reklamaci. Proto si ho vždy pečlivě uschovejte. Potvrzení o doručení obdržíte emailem ihned po převzetí balíku příjemcem. Pokud byste ho ztratili, nezoufejte. Vždy si ho můžete znovu stáhnout z webových stránek Zásilkovny po zadání čísla vaší zásilky.
Publikováno: 27. 10. 2024
Kategorie: práce